Design and Implementation of Random Word Generator using Backtracking Algorithm for Gameplay in Ambrosia Game

Jurnal Design and Implementation of Random Word Generator using Backtracking Algorithm for Gameplay in Ambrosia Game oleh Imam Kuswardayan, Ridho Rahman H., Nanik Suciati tahun 2017.

Design and Implementation of Random Word Generator using Backtracking Algorithm for Gameplay in Ambrosia Game


Abstract

Playing games is one way to spend our free time. Game was created to entertain users who play it. One favorite genre for some gamers is a Role Playing Game (RPG). RPG is favored because players assume the roles of characters in a fictional setting. Game development requires new innovations to fulfill the market’s requirement. One of the innovations in the game lies in the gameplay. In the RPG game that adopts Turn Base Strategy (TBS), improvised gameplay is very minimal. TBS system is focus in strategy, while for the action of each player is very little, that makes some novice players feel bored. Therefore, to solve these problems, the TBS gameplay need to improved. Ambrosia is RPG game with TBS gameplay that improved. The improvement gameplay is creating a word from random letters (Anagram) to attack the enemy. The randomization process is considering by the weight of the initial letter. And for extraction of words solution which can be created, is using Backtracking Algorithm. After testing this game, it shows that words solution can extracted by using Backtracking Algorithm. The improved gameplay also successfully attract users to play Ambrosia again.

Keyword : Anagram, Backtracking Algorithm, Improvisation, Role Playing Game (RPG), Turn Base Strategy (TBS)

Abstrak

Bermain game adalah salah satu cara untuk menghabiskan waktu luang kita. Permainan diciptakan untuk menghibur pengguna yang memainkannya. Salah satu genre favorit untuk beberapa gamer adalah role playing game (RPG). RPG disukai karena pemain menganggap peran karakter dalam latar fiksi. Pengembangan game memerlukan inovasi baru untuk memenuhi kebutuhan pasar. Salah satu inovasi dalam permainan terletak pada gameplay. Dalam permainan RPG yang mengadopsi turn Base strategi (TBS), gameplay improvisasi sangat minim. Sistem TBS fokus dalam strategi, sedangkan untuk tindakan masing-masing pemain sangat sedikit, yang membuat beberapa pemain pemula merasa bosan. Oleh karena itu, untuk memecahkan masalah ini, Permainan TBS perlu ditingkatkan. Ambrosia adalah RPG game dengan TBS gameplay yang ditingkatkan. Peningkatan gameplay adalah menciptakan sebuah kata dari huruf acak (anagram) untuk menyerang musuh. Proses pengacakan adalah mempertimbangkan dengan berat huruf awal. Dan untuk ekstraksi kata solusi yang dapat dibuat, menggunakan algoritma backtracking. Setelah menguji permainan ini, itu menunjukkan bahwa kata solusi dapat diekstraksi dengan menggunakan algoritma backtracking. Gameplay yang ditingkatkan juga berhasil menarik pengguna untuk bermain Ambrosia lagi.

Kata kunci : Anagram, backtracking algoritma, improvisasi, Role Playing Game (RPG), Turn Base Strategy (TBS)

Download PDF



Tidak ada komentar untuk "Design and Implementation of Random Word Generator using Backtracking Algorithm for Gameplay in Ambrosia Game"