Design and Implementation of Random Word Generator using Backtracking Algorithm for Gameplay in Ambrosia Game
Jurnal Design and Implementation of Random Word Generator
using Backtracking Algorithm for Gameplay in Ambrosia
Game oleh Imam Kuswardayan, Ridho Rahman H., Nanik Suciati tahun 2017.
Abstract
Playing games is one way to spend our free time. Game was
created to entertain users who play it. One favorite genre for
some gamers is a Role Playing Game (RPG). RPG is favored
because players assume the roles of characters in a fictional
setting. Game development requires new innovations to fulfill
the market’s requirement. One of the innovations in the game
lies in the gameplay. In the RPG game that adopts Turn Base
Strategy (TBS), improvised gameplay is very minimal. TBS
system is focus in strategy, while for the action of each player
is very little, that makes some novice players feel bored.
Therefore, to solve these problems, the TBS gameplay need to
improved. Ambrosia is RPG game with TBS gameplay that
improved. The improvement gameplay is creating a word
from random letters (Anagram) to attack the enemy. The
randomization process is considering by the weight of the
initial letter. And for extraction of words solution which can
be created, is using Backtracking Algorithm. After testing this
game, it shows that words solution can extracted by using
Backtracking Algorithm. The improved gameplay also
successfully attract users to play Ambrosia again.
Keyword : Anagram, Backtracking Algorithm, Improvisation, Role
Playing Game (RPG), Turn Base Strategy (TBS)
Abstrak
Bermain game adalah salah satu cara untuk menghabiskan waktu luang kita. Permainan diciptakan untuk menghibur pengguna yang memainkannya. Salah satu genre favorit untuk beberapa gamer adalah role playing game (RPG). RPG disukai karena pemain menganggap peran karakter dalam latar fiksi. Pengembangan game memerlukan inovasi baru untuk memenuhi kebutuhan pasar. Salah satu inovasi dalam permainan terletak pada gameplay. Dalam permainan RPG yang mengadopsi turn Base strategi (TBS), gameplay improvisasi sangat minim. Sistem TBS fokus dalam strategi, sedangkan untuk tindakan masing-masing pemain sangat sedikit, yang membuat beberapa pemain pemula merasa bosan. Oleh karena itu, untuk memecahkan masalah ini, Permainan TBS perlu ditingkatkan. Ambrosia adalah RPG game dengan TBS gameplay yang ditingkatkan. Peningkatan gameplay adalah menciptakan sebuah kata dari huruf acak (anagram) untuk menyerang musuh. Proses pengacakan adalah mempertimbangkan dengan berat huruf awal. Dan untuk ekstraksi kata solusi yang dapat dibuat, menggunakan algoritma backtracking. Setelah menguji permainan ini, itu menunjukkan bahwa kata solusi dapat diekstraksi dengan menggunakan algoritma backtracking. Gameplay yang ditingkatkan juga berhasil menarik pengguna untuk bermain Ambrosia lagi.
Kata kunci : Anagram, backtracking algoritma, improvisasi, Role Playing Game (RPG), Turn Base Strategy (TBS)
Download PDF
Tidak ada komentar untuk "Design and Implementation of Random Word Generator using Backtracking Algorithm for Gameplay in Ambrosia Game"
Posting Komentar